Social Content söker en talangfull fullstack-utvecklare
Är du redo att bygga framtidens SaaS-plattform för medieköpare? Då ska du läsa vidare här!

Grunden till SaaS-plattformen Social Content lades redan 2010 i mediebyrån Social Media Labs regi och har sedan dess genom sin sömlösa integrering med flera sociala medieplattformar, gett hundratals företag mer kostnads- och tidseffektiva arbetsflöden i sina marknadsföringsinsatser.

Nu är vi redo att ta nästa steg och säkerställa plattformens fortsatta framgångar!

Vi söker dig har förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Du har god kommunikationsförmåga eftersom du kommer att ha en hel del kontakt med våra kunder och leverantörer. Du gillar att tänka proaktivt eftersom vi gärna öppnar dörren för nya idéer och förslag på förbättringar.

Arbetet med att utveckla SaaS-plattformen innefattar bland annat:

  • Vidareutveckling samt implementation av övergripande backend-arkitektur
  • Design av SQL-databaser
  • Vidareutveckling samt implementation av REST API
  • Vidareutveckling av SSR-lösningar samt SPAs
  • Implementation av driftlösningar
  • Integrationer mot tredjeparts-API:er

Vi lägger mindre vikt vid dina eventuella år på högskola eller liknande utbildning, vi är mer intresserade av dina faktiska kunskaper och vilja att vidareutvecklas.

Start

Omgående

Ersättning

Fast månadslön efter överenskommelse

Anställningsform

Tjänsten avser heltid med tillsvidareanställning.
Arbetet sker på distans, på vårt kontor i Stockholm eller i Skellefteå.

Kontakt

Ansökan vill vi att du skickar till vår VD, lotta@socialcontent.se.
Vid tekniska frågor kontakta vår CTO, daniel@socialcontent.se.

Paid Social Specialist

Vi växer och söker därför en passionerad och driven Paid Social Specialist som kan hjälpa oss att maximera våra kunders närvaro i sociala medier.

Social Content är en SaaS-plattform grundad 2010, som genom sin sömlösa integrering med flera sociala medieplattformar, gör arbetsflöden mer kostnads- och tidseffektiva kopplat till marknadsföringsinsatser. Plattformen kan användas av alla typer av annonsköpare - vi finns här för alla som vill spara tid och effektivisera sina processer, utan att det för den sakens skull blir dyrare.

Vi designar och utvecklar SaaS-lösningar med användarvänlighet i fokus, där varje funktion är skapad för att underlätta och effektivisera annonsering i sociala medier. Vi har idag en rad unika funktioner som kompletterar de val som finns för annonsering hos till exempel Meta, vilket gör oss till en attraktiv plattform för såväl byråer som direktkunder.

Som Paid Social Specialist hos oss är du med och optimerar och analyserar våra kunders kampanjer, och är en viktig del i det fortsatta arbetet med att utveckla plattformens funktionalitet baserat på marknadens efterfrågan.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Utveckla annonsstrategier för våra kunders kampanjer
  • Analysera och optimera kampanjer för att säkerställa att de når sina mål och ger bästa möjliga resultat
  • Justera strategier baserat på realtidsdata och analys
  • Samarbeta med våra kunder för att skapa engagerande och relevant innehåll som attraherar rätt målgrupp
  • Hålla dig uppdaterad med de senaste trenderna och förändringarna inom sociala medier för att säkerställa att vi alltid ligger i framkant i våra rekommendationer till kunder
  • Möjlighet att delta som tekniskt stöd i införsäljning mot nya kunder

Vad vi söker:

  • Erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring och sociala medieplattformar
  • Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att använda analysverktyg
  • Förmåga att arbeta självständigt och i team för att driva projekt framåt
  • Flytande inom svenska och goda kunskaper inom engelska, både i tal och skrift

Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, möjlighet att utvecklas och växa med bolaget.
Tjänsten är en provanställning och avser heltid.
Tillträde enligt överenskommelse.

Placering: på vårt kontor i centrala Stockholm. Vi erbjuder självklart hybridarbete.

Om du är redo att göra skillnad och har den kompetens vi söker, tveka inte att skicka in din ansökan tillsammans med ett CV och ett personligt brev till lotta@socialcontent.se

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ekonomiassistent

Social Content AB söker dig som är ekonomistudent som vill jobba extra hos oss! Är du en person med öga för detaljer som brinner för siffror och ekonomi? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig!

Social Content är en SaaS-plattform grundad 2010, som genom sin sömlösa integrering med flera sociala medieplattformar, gör arbetsflöden mer kostnads- och tidseffektiva kopplat till marknadsföringsinsatser. Plattformen kan användas av alla typer av annonsköpare - vi finns här för alla som vill spara tid och effektivisera sina processer, utan att det för den sakens skull blir dyrare.

Vi designar och utvecklar SaaS-lösningar med användarvänlighet i fokus, där varje funktion är skapad för att underlätta och effektivisera annonsering i sociala medier. Vi har idag en rad unika funktioner som kompletterar de val som finns för annonsering hos till exempel Meta, vilket gör oss till en attraktiv plattform för såväl byråer som direktkunder.

Som ekonomiassistent blir du en viktig kugge i vårt ekosystem och i kontakten med våra kunder.

Ansvarsområden

  • Hantera fakturering
  • Säkerställa noggrannhet och efterlevnad i finansiell rapportering
  • Assistera vid månads- och årsbokslut
  • Stötta VD med administrativa uppgifter

Kvalifikationer

  • Pågående eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Goda kunskaper i Excel och ekonomisystem (vi använder oss av Kleer)
  • Stark analytisk förmåga och uppmärksamhet på detaljer
  • Förmåga att arbeta både självständigt och i team
  • Erfarenhet inom liknande roll är meriterande

Vi erbjuder

  • 5 timmar arbetstid per vecka, regleras löpande
  • Marknadsmässig timlön
  • Tillträde: mitten av augusti
  • Anställningsform: Konsult eller timanställning

Låter detta intressant?

Skicka in din ansökan tillsammans med ett CV och ett personligt brev till lotta@socialcontent.se